Het is natuurlijk fantastisch dat je als werkplekspecialist de eerste concrete feiten terugkrijgt; thuiswerken is GEWELDIG. Zo vindt 48% zichzelf thuis veel productiever, omdat ze niet onnodig worden afgeleid. De werkgever bespaart ook nog eens €1600,- op jaarbasis, omdat de medewerkers niet hoeven te reizen en de koffiemomenten wegvallen. En die tijd wordt nu juist beter gebruikt, want men neemt vaak dat extra momentje om het werk nog even af te maken. Twijfel jij nog over het nieuwe werken?! Deze tips kunnen je wellicht helpen.

Tips
*Stippel een thuiswerkbeleid uit, zodat werknemers thuis ook de rust van structuur en planning ervaren als op kantoor.
*Gebruik Microsoft Teams. Het biedt namelijk de mogelijkheid om eenvoudig als team te vergaderen en presentaties te delen. Ook kun je “door die analyse” het team managen over hoe je het beste de werkdag kunt indelen.
*Plan vaker tussentijdse evaluatiemomenten om zo meer betrokkenheid en verbinding te hebben met je medewerker. Dit houdt beide partijen scherp en gemotiveerd.

Uit eigen ervaring delen wij uiteraard deze tips, omdat ons kantoor momenteel ook geveld is door Covid19. Het was een mooie uitdaging voor de teammanagers; de juiste werkplek, in combinatie met bovenstaande tips, heeft een enorme bijdrage geleverd aan de verbinding met elkaar.

We hopen dat jullie er net zoveel plezier aan beleven dan dat wij eraan gehad hebben!

THUISWERKEN